2017-07-22

Köp- och leveransvillkor

Alla produkter kan köpas direkt i vår butik.

För postens paketavisering krävs mobilnummer. Posten godkänner ej 010- nummer! Vid ev. tillfälliga rabatterbjudanden syns de inte på den automatiska ordern du får tillbaka. Den ser du på betalningsunderlag vi skickar till dig på mail. Tillfälliga rabatter gäller endast på varor i lager. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljningar och felaktigheter som kan uppstå..

1. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

2. Leveranstid

Leveranstiden är normalt några dagar, beroende på när din betalning sker, från det att din beställning görs. Väljer du Klarna skickas dina varor så snart ansökan behandlats klar. Skulle något vara tillfälligt slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.

Vi skickar bara inom Sverige.

3. Frakt

Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet. Enhetsfrakt 200;- + 10;- i expeditionsavgift vid förskottsbetalning Använder du Klarna är avg. 50;-

4. Betalningssätt

Vi använder förskottsbetalning eller Klarna. Betalningsunderlag kommer som pdf.fil. vid förskottsbetalning.

5. Sen betalning

Vid eventuell fakturering är betalningstiden 30 dagar. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag. Rätten att mottaga betalning kan ske utan ditt medgivande.

6. Ångerrätt

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade med originalettiketter. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott, REK eller efterkrav.

7. Reklamationer

Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

8. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.